• สวัสดีครับชาวโลมาสีฟ้า cefiro-thailand.com

    เว็บไซต์แห่งนี้เราเปิดให้ใช้งานกับฟรีๆ สามารถโพสต์อัพเดทสถานการณ์ต่างๆข่าวสารบ้านเมืองและข่าวสารของกลุ่ม cefiro-thailand.com ได้เต็มที่เลยนะครับขอแค่ไม่เป็นการปั่นกระทู้หรือโฆษณาอะไรที่มันล่อแหลมจนเกินไป
    เว็บไซต์ไม่ต้องเสียค่าสมัครใดใดทั้งสิ้นมีข้อเสนอแนะอะไรสามารถแนะนำเข้ามาได้ครับยินดีปรับแต่งและแก้ไขถ้าสามารถทำได้

    กฎระเบียบของเราก็ไม่มีอะไรมากท่านสามารถใช้งานได้เต็มที่

ขอคำแนะนำเรื่องหัวเทียน rb20det ครับ

  • ผู้เริ่มหัวข้อ ผู้เริ่มหัวข้อ A31032
  • วันที่เริ่มต้น วันที่เริ่มต้น

กรุณาปิด โปรแกรมบล๊อกโฆษณา เพราะเราอยู่ได้ด้วยโฆษณาที่ท่านเห็น
Please close the adblock program. Because we can live with the ads you see

A31032

GoLfCeF LeGo
สมาชิกทีมงาน
Cefiro-Thailand Staff
เข้าร่วม
15 ก.พ. 2007
ข้อความ
6,488
  • กระทู้ ผู้เขียน
  • #1
ใช้เบอร์อะไรดีที่สุด แล้วจำเป็นต้องใช้ iredium หรือเปล่าครับ
แค่นี้แหละขอบคุณครับ ขอสาระนะ ไร้สาระทีหลัง ok
 


เบอร์ 8 มั้งพี่
 
อันนี้คงพอช่วยได้เอาสเปคไปทั้งตัวเลยละกันครับเผื่ออยากรู้อย่างอื่นเพิ่ม
..............................................................................
Engine
Type (see below) RB20DET Twin cam, in-line 6, Turbocharged
Displacement 1998 cc
Compression Ratio 8.5:1
Max. Power; kW/bhp 160/214 @ 6400 rpm
Max. Torque; Nm/ft-lbs 263/194 @ 3200 rpm
Bore x Stroke; mm 78 x 69.7
Redline 7600 rpm
Fuel Injection Nissan EGI (ECCS)
gearbox
Transmission 5 speed manual
Gear Ratios
1 3.321
2 1.902
3 1.308
4 1.000
5 0.759
Reverse 3.636
Vehicle model: hcr32 and hnr32
Engine type: rb20det
Displacement (cc): 1998
Combustion chamber: pent-roof type
Valve arrangement : DOHC belt drive
Bore x stroke mm: 78.0 x 69.7
Compression ratio : 8.5
Compression pressure: (kg / cm2) / (rpm) 12.0 / 300
Maximun output (net) (ps / rpm): 215 / 6400
Maximun torque (net) (kg-m / rpm): 27.0 / 3200
Fuel consumption ratio (g / GS.h) / (rpm): 215 / 2400
Dimensions m/t (l / w / h) (mm): 845x660x685
Dimensions a/t (l / w / h) (mm): 830x660x685
***Idle speed (rpm): 800
Ignition timing a/t (BTDCdegrees / rpm): 15 / 650
Ignition timing m/t (BTDCdegrees / rpm): 20 / 650
Firing order: 1-5-3-6-2-4
Valve clearance cold (mm) intake: 0.45 +/- 0.003
Valve clearance cold (mm) exhaust: 0.38 +/- 0.003
Throttle chamber bolts torque setting (kg-m) first stage: 0.9 - 1.1
Throttle chamber bolts torque setting (kg-m) second stage: 1.8 - 2.2
Flywheel run-out limit (mm): 0.10
Con rod nut tightening stage 1 (kg-m): 2.3 - 2.9
Con rod nut tightening stage 2(kg-m): 3.9 - 4.5
Resetting the rb20det ECU:
You can reset the ecu by disconnecting the battery and then pressing the brake pedal in for a minute or so, doing this tries to light up the brake lights and removes all of the voltage from the ecu, then connect it back up and go for a drive. Make sure the front wheels are straight when you do this or else the hicass can get a bit screwed up because it thinks the wheels are turning slightly.
The ECU has the mapping for the fuelling this wont change but the timing and airflow is monitored all of the time and adjusted according to conditions if you have been using low octane fuel or carried out recent mods then you/'/ll benifit from the ECU reset as it relearns the optimum settings and changes the timing in very large increments initially then as it gets closer to being right it narrows the adjustments down.
The ignition timing is advanced until knock is detected and then pulled back in narrowing swings above and below ideal until it has narrowed it down to being ok. Once settled it almost stops learning and will use tiny adjustments each time you go out and take a lot longer to get to its ideal each time.
Part numbers for of r32 gts-t:
*Warning, this part list is in nowehere complete*
Water Pump: 21010-21U25
Thermostat: 21200-42L05
coil Packs: 22433 60u02 mcp-300124
Oil Filter Genuine Nissan: 15208-H8911
Oil Filter Ryco: Z145A
Oil Filter Valvoline: R9
Oil Capacity: 4.6L with filter (7.5w 30 is recommended)
Coolant Capacity: 9L
Manual Gearbox: 2L (80w 90)
P/s Fluid capacity, non-hicas: 1.8L
Sump washer 11026-01M02
Fuel filter 16400-53J10
Rear diff oil 1.5L
Alternator belt 11720-24U00
Cam belt 13028-20P10
PAS belt 11950-04U00
NGK standard plugs PFR5A-11 1.1mm gapped
NGK Iridium plugs T7341T-8 0.8mm gapped (เห็นเคยมีท่านผู้รู้แนะนำว่าถ้าติดแก๊ส+แต่งแรงให้ใช้เป็น #9 แทน)
Trust-Greddy Iridium plugs IT08 0.8mm gapped
Brake pads and discs for r32 gtst are the same as s13 200sx (silvia s13)
Speedo drive gearbox end 32702-58S21
Air Flow Meter 22680-02U00
**********************************************************
 
แก้ไขล่าสุด:
  • กระทู้ ผู้เขียน
  • #4
ขอบคุณคราบ
 
ของต้น ตอนใช้ 20 โบ

ใช้ หัวเทียนเข็ม เบอร์ 8

ก็ดีนะคับพี่
 

กรุณาปิด โปรแกรมบล๊อกโฆษณา เพราะเราอยู่ได้ด้วยโฆษณาที่ท่านเห็น
Please close the adblock program. Because we can live with the ads you see
กลับ
ยอดนิยม