• สวัสดีครับชาวโลมาสีฟ้า cefiro-thailand.com

    เว็บไซต์แห่งนี้เราเปิดให้ใช้งานกับฟรีๆ สามารถโพสต์อัพเดทสถานการณ์ต่างๆข่าวสารบ้านเมืองและข่าวสารของกลุ่ม cefiro-thailand.com ได้เต็มที่เลยนะครับขอแค่ไม่เป็นการปั่นกระทู้หรือโฆษณาอะไรที่มันล่อแหลมจนเกินไป
    เว็บไซต์ไม่ต้องเสียค่าสมัครใดใดทั้งสิ้นมีข้อเสนอแนะอะไรสามารถแนะนำเข้ามาได้ครับยินดีปรับแต่งและแก้ไขถ้าสามารถทำได้

    กฎระเบียบของเราก็ไม่มีอะไรมากท่านสามารถใช้งานได้เต็มที่

ชาว K-sport หายไปไหนกันหมดเลยถ้าใครอยู่มารายงานตัวกันหน่อยนะนะ

  • ผู้เริ่มหัวข้อ ผู้เริ่มหัวข้อ A31185
  • วันที่เริ่มต้น วันที่เริ่มต้น

กรุณาปิด โปรแกรมบล๊อกโฆษณา เพราะเราอยู่ได้ด้วยโฆษณาที่ท่านเห็น
Please close the adblock program. Because we can live with the ads you see

หัวหน้าแก๊งค์มุ้งลวดถ้ารู้คงเป็นลมแน่ๆ
 

ไฟล์แนบ

  • _MG_0760_resize.JPG
    _MG_0760_resize.JPG
    68.8 กิโลไบต์ · จำนวนการดู: 55
  • 15-07-2009_ad_1247671530_0_46192300.jpg
    15-07-2009_ad_1247671530_0_46192300.jpg
    9.4 กิโลไบต์ · จำนวนการดู: 52
  • DSC00157_resize.JPG
    DSC00157_resize.JPG
    22.2 กิโลไบต์ · จำนวนการดู: 49
  • IMG_0188.jpg
    IMG_0188.jpg
    8.4 กิโลไบต์ · จำนวนการดู: 43


แบบนี้ดีไหม
 

ไฟล์แนบ

  • picture075yw9_resize.jpg
    picture075yw9_resize.jpg
    80.9 กิโลไบต์ · จำนวนการดู: 61
แบบนี้ถูกต้อง..แต่คันในรูปใช้มุ้งลวดนี่ครับ:coolly-0028:

เอาออกไงครับของระบบการอ่านค่าอากาศแบบโบราณ:coolly-0010::coolly-0010:
 


<table style="empty-cells: show; font-size: inherit; "><tbody><tr><td style="font-family: Arial, sans-serif, Helvetica; font-size: 11px; line-height: 16px; text-align: left; text-decoration: none; font-style: normal; font-weight: normal; color: rgb(255, 255, 255); padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; border-top-width: 0px; border-right-width: 0px; border-bottom-width: 0px; border-left-width: 0px; border-style: initial; border-color: initial; " valign="bottom"]</td></tr></tbody></table]

star-left-on.gif
star-right-on.gif
star-left-on.gif
star-right-on.gif
star-left-on.gif
star-right-on.gif
star-left-off.gif
star-right-off.gif
star-left-off.gif
star-right-off.gif
IMG_0852.jpg

Let/'/s cut to the chase. I/'/ve never been in any car that accelerated as hard as this hairdresser/'/s car and I/'/ve been in a lot of fast cars in my time as a speedhunter. Most of the really fast cars I/'/ve experienced were race cars of some sort. But this Mazda Roadster is born and bred to be a street car, putting down killer times at the drag strip is just a part time job for this little guy.
I came across this car while perusing the pit lane of the Irwindale Thursday Night drags with fellow Speedhunter, Mike Garrett. At first glance, I thought, "Oh wow a drag spec Miata! Would make for a great spotlight..." But upon further investigation and viewing what was underneath the hood, I knew I had to revisit this car again for a full feature.
IMG_0732.jpg

Seven years ago, Cris purchased a completely stock classic red 1990 Mazda Miata. After high school, the car started its journey into the fast the simple addition of a Greddy turbo kit then to a fully built 1.6L motor. But that didn/'/t feed Cris/'/ appetite for horsepower. Luckily, a friend who is also a professional drifter, Chris Kregorian, blew up his RB powered S14 and offered it to Cris.
This month, we/'/ve seen some pretty amazing drag racing machines already, but what we haven/'/t really seen yet is a really cool street tuned drag car. This Roadster definitely checks off all the right street car boxes. It is pretty rare to see a car designed to be a groin-pleaser in the corners be built up to do the same, but in a totally different discipline.
IMG_0703.jpg

This badge in the rear gives you a glimpse of why this car is as fast as I/'/ve proclaimed.
IMG_0791.jpg

This monstrosity is what lays inside the engine bay. It/'/s an RB25DET from a Nissan R34 NEO Skyline. Imagine 711 horsepower and 581 ft/lbs of torque, on Q16 VP race fuel, in a car that weighs in just around 2500 pounds. A Greddy plenum intake manifold sits to opposite to the custom made turbo manifold. A Greddy fuel rail with 660cc Seimen/'/s Deka injects and Greddy intercooler was also installed.
Inside the engine is a set of 87mm Supertech 9:1 forged pistons, ARP headstuds, ARP mainstuds, ACL Calico coated race rod bearings, and a ACL Calico coated race main bearings.
You can/'/t expect to drop in an RB motor hoping it/'/ll fit, so a lot of custom made parts had to be created. It took Cris and his brother two months to create motor mounts, transmission mounts, the drive shaft, the 3" full exhaust system, wiring harness. Lastly, the firewall itself had to be modified for the engine to fit!
IMG_0784.jpg

The GT3582R dual ball bearing Garrett turbo is tucked neatly under the custom made manifold. The manifold may not look to be heat wrapped by professionals, but it definitely does the job.
You can listen to me wax beautiful poetry after experiencing the brutality of this ca

The result of 711hp and 581 ft/lbs (the right lane on the time slip)? An 1/8th mile gone in 6.3 seconds and at 115mph!
Cris will be tackling the 1/4th mile next month in Fontana at the Battle of the Imports. He/'/s confident that the car can pull a 9.5. We/'/ll see.... :)
IMG_0815.jpg

A normal 1.6L Mazda rear end would blow up at such numbers. So it was replaced by a Cadillac CTS pumpkin with a CTS-V LSD inside.
IMG_0820.jpg

The fully stripped interior houses the usual race car upgrades: Sparco Evo bucket seats, Sparco steering wheel, Sparco Aluminum pedals, Autopower 5 point racing harness and an Innovate Motorsports Wideband.

This homemade shift knob with a duct tape wrapped red button is another glimpse to its power....
IMG_0746.jpg

In the trunk sits a 75 shot of NX wet nitrous, giving it an extra 85 horsepower at the top of the power band. A quick squeeze of the red button sends this car from zero to halfway across the globe in the blink of an eye.

When you do 6.3 @ 115mph, any bit of chassis stiffening to get the power down on the ground helps. So, a Moss Motors rear strut bar helps do just that. A piece of the bar was cut off to its easier to grain access to the rear strut for quick dampening changes. Ghetto, but it works.
IMG_0793.jpg

A six point roll cage was also put in for safety and chassis stiffening.
IMG_0675.jpg

Lately, there/'/s been all this talk of stance. But really good stance doesn/'/t have to be super low with wheels that fit just perfectly. This Roadster has an insanely aggressive stance and its stance is brought to you by Tein Flex.
If it the car wasn/'/t grinning ear-to-ear so much, it would eat school children for breakfast --with Nutella.
IMG_0708.jpg

Mmmm... beefy.
IMG_0695.jpg

Work Equip 003s top off the car/'/s overall look. The front houses a set of 15x8s where the rears house a set of 15x10s wrapped with Mickey Thompson 26/10 full drag slicks! The rear quarter panel has fender flares molded into the body to give the car an overall cleaner look. Don/'/t want those rear slicks to stick out so much, do we?
IMG_0738.jpg

After seeing so many super slammed Mazda Roadsters lately, it a nice change to see something a bit different.
IMG_0843.jpg
 
แก้ไขล่าสุด:
ประกาศแถลงการณ์ถึงชาวมุ่งลวดทั้งหลาย
เนื่องจากอุปกรณ์การจูนกล่องของ ชาวแก๊งมุ้งลวด ( POWER FC )
ของจูนเนอร์ประจำทีม K-SPORT ได้มีการชำรุดเสียหายตามการเวลาจึงไม่สามารถปรับจูนให่แก่พวกท่านทั้งหลายได้
เพราะฉะนั้น พวกท่านก้ไม่สามารถที่จะอัฟเกรดความแรงให้ทันชาว MAP ได้
ดังนั้น ควรที่จะเปลี่ยนกล่องที่อ่านค่าจากมุ้งลวดผุๆ มาเป็น MAP ซะ

ถ้าใครสนใจจะแปรพรรคกรุณาลงชื่อไว้ด้างล่างนี้ครับ รับจำนวนจำกัด
69460_1388603724479_1513660420_1884163_716447_n.jpg
ได้ครับ อ.อ๋อย 200sx แตขอปึกสาหัวหน้าก่อนว่ารับได้ป่าวถ้าใช้กล่อง2ใบ
 

ไฟล์แนบ

  • รูปถ่าย0370.jpg
    รูปถ่าย0370.jpg
    44.4 กิโลไบต์ · จำนวนการดู: 56
http://www.youtube.com/watch?v=5sLHKSDJ5XM&feature=player_embedded
 
แล้วพวกกล่องรอมจะตัดสินใจยังไงครับ
 
รู้สึกง่วงนอนขึ้นมาทันทีแฮะ
 

ไฟล์แนบ

  • _MG_0769_resize.JPG
    _MG_0769_resize.JPG
    74.4 กิโลไบต์ · จำนวนการดู: 45
  • DSC-1896.jpg
    DSC-1896.jpg
    53.7 กิโลไบต์ · จำนวนการดู: 48
ตราบใดที่มุ้งลวดยังไม่ผุ..เราก็ยังจะใช้ต่อไป:coolly-0037:
ป.ล. ใครที่กำลังจะเบี่ยงเบนไปเทใจให้ MAP เราจะตั้งกลุ่มใหม่ให้พวกท่าน คือ กลุ่มงูเห่าโลเล..:coolly-0040:
 
แก้ไขล่าสุด:
ตราบใดที่มุ้งลวดยังไม่ผุ..เราก็ยังจะใช้ต่อไป:coolly-0037:
ป.ล. ใครที่ลำลังจะเบี่ยงเบนไปเทใจให้ MAP เราจะตั้งกลุ่มใหม่ให้พวกท่าน คือ กลุ่มงูเห่าโลเล..:coolly-0040:
คิดไดยังไงเนี่ย...555:coolly-0041:
 

กระทู้ที่คล้ายกัน


กรุณาปิด โปรแกรมบล๊อกโฆษณา เพราะเราอยู่ได้ด้วยโฆษณาที่ท่านเห็น
Please close the adblock program. Because we can live with the ads you see
กลับ
ยอดนิยม