• สวัสดีครับชาวโลมาสีฟ้า cefiro-thailand.com

    เว็บไซต์แห่งนี้เราเปิดให้ใช้งานกับฟรีๆ สามารถโพสต์อัพเดทสถานการณ์ต่างๆข่าวสารบ้านเมืองและข่าวสารของกลุ่ม cefiro-thailand.com ได้เต็มที่เลยนะครับขอแค่ไม่เป็นการปั่นกระทู้หรือโฆษณาอะไรที่มันล่อแหลมจนเกินไป
    เว็บไซต์ไม่ต้องเสียค่าสมัครใดใดทั้งสิ้นมีข้อเสนอแนะอะไรสามารถแนะนำเข้ามาได้ครับยินดีปรับแต่งและแก้ไขถ้าสามารถทำได้

    กฎระเบียบของเราก็ไม่มีอะไรมากท่านสามารถใช้งานได้เต็มที่

เกียร์ธรมดา RB 20 turbo กับ ไม่ิ bo ต่างกันตรงไหน

  • ผู้เริ่มหัวข้อ ผู้เริ่มหัวข้อ A31878
  • วันที่เริ่มต้น วันที่เริ่มต้น

กรุณาปิด โปรแกรมบล๊อกโฆษณา เพราะเราอยู่ได้ด้วยโฆษณาที่ท่านเห็น
Please close the adblock program. Because we can live with the ads you see

A31878

สมาชิกชมรมเซฟิโร่-ไทยแลนด์
Cefiro-Thailand Members
เข้าร่วม
17 ก.พ. 2007
ข้อความ
53
  • กระทู้ ผู้เขียน
  • #1
เกียร์ธรมดา RB 20 turbo กับ ไม่ิ bo ต่างกันตรงไหน และดูอย่างไรครับ รบกวนผู้รู้แนะนำด้วยครับ :confused:
 


ถ้าภายนอกจำไม่ได้อ่ะไว้ถ้านึกได้ผมจะมาบอกอีกที แต่รู้ว่า ถ้าวิ่งกัน เกียร์ 20โบ จะลากไปได้ยาวกว่า หน่อยนึง
 
นั่นนะสิ ภายนอกไม่รู้ แต่เกียร์ 20 โบ น่าจะทนกว่าครับ
 
เกียร์ธรรมดา 20 ไม่โบมีน้อยถึงน้อยมากคั๊บ
แต่ให้ระวัง RD28 ไว้ดีก่า หน้าตาเหมือนกันเป๊ะ
 
เกียร์ธรรมดา 20 ไม่โบมีน้อยถึงน้อยมากคั๊บ
แต่ให้ระวัง RD28 ไว้ดีก่า หน้าตาเหมือนกันเป๊ะ
แล้วเกียร์ rd28 นี่ใส่กันได้ไหมครับ กับ rb 20, 25 นี่ ... แล้ว อาการจะเป็นยังไงครับ
 
แล้วเกียร์ rd28 นี่ใส่กันได้ไหมครับ กับ rb 20, 25 นี่ ... แล้ว อาการจะเป็นยังไงครับ
ใส่ได้ จัดจ้าน มาไวหมดไว
ลองดูคั๊บ
 
ใส่ได้ จัดจ้าน มาไวหมดไว
ลองดูคั๊บ
แล้วรถผมเครื่อง12วาวเกียร์ธรรมดาแท้ชนกับเครื่องrb20`โบได้เลยเปล่่าครับแล้วมันจะหมดไวไหม
 
แล้วรถผมเครื่อง12วาวเกียร์ธรรมดาแท้ชนกับเครื่องrb20`โบได้เลยเปล่่าครับแล้วมันจะหมดไวไหม


ที่ถามคือเกีบร์ธรรมดา12V. ชนเครื่อง 20 โบใช่ไหม ถ้าใช่ก็ตอบว่า ชนได้ แต่ก็กระแทกกระทั้นไม่ได้มาก
 
ขอบคุณครับ
 
ของผม24v ชนเกียร์12 ต้นจัดดีครับ
แต่ลากยาวๆแล้วรอบมันไหลไปเรื่อยๆ น่ากลัวอยู่เหมือนกัน
 
<table id="spectab" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td id="spectab1" width="33%"]Efficiency detailed specifications</td> <td id="spectab2" width="33%"]Equipment option</td> <td id="spectab3" width="34%"]Body color</td> </tr> </tbody></table] <!-- tab1--> <table summary="日産 スカイライン GTE 性能・詳細スペック" id="tab1" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td valign="top" width="50%"> Engine fuel type
<table summary="日産 スカイライン GTE エンジン・燃料系" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td bgcolor="#cccccc"> <table class="table1" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1"> <tbody><tr><td width="30%" bgcolor="#ebebeb">Engine type</td><td bgcolor="#ffffff">RB20E</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">The highest output</td><td bgcolor="#ffffff">125ps (92kW) /5600rpm</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Largest torque</td><td bgcolor="#ffffff">17.5kg m (171.6N m) /4400rpm</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Type</td><td bgcolor="#ffffff">Water cooling serial 6 cylinders OHC</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Total cubic displacement</td><td bgcolor="#ffffff">1998cc</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Inside diameter X distance</td><td bgcolor="#ffffff">78.0mm×69.7mm</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Compression ratio</td><td bgcolor="#ffffff">9.5 </td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Supercharger</td><td bgcolor="#ffffff">It is not</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Fuel feeder</td><td bgcolor="#ffffff">NISSAN EGI (ECCS) electrically controlled gasoline injection device</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Fuel tank capacity</td><td bgcolor="#ffffff">60 liters</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Use fuel</td><td bgcolor="#ffffff">Unleaded regular gasoline</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Fuel economy</td><td bgcolor="#ffffff">11.2km/liter</td></tr> </tbody></table] </td> </tr> </tbody></table] </td> <td]
_.gif
</td> <td valign="top" width="50%"> Underside system
<table summary="日産 スカイライン GTE 足回り系" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td bgcolor="#cccccc"> <table class="table1" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1"> <tbody><tr><td width="40%" bgcolor="#ebebeb">Steering wheel type</td><td bgcolor="#ffffff">Power assist equipped rack & pinion</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Suspension type (before)</td><td bgcolor="#ffffff">Independent suspension multi-link system</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Suspension type (after)</td><td bgcolor="#ffffff">Independent suspension multi-link system</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Brake type (before)</td><td bgcolor="#ffffff">Ventilated disk</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Brake type (after)</td><td bgcolor="#ffffff">Disk</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Tire size (before)</td><td bgcolor="#ffffff">185/70R 1487 S</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Tire size (after)</td><td bgcolor="#ffffff">185/70R 1487 S</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Minimum turning radius</td><td bgcolor="#ffffff">5.2m</td></tr> </tbody></table] </td> </tr> </tbody></table] Drive system
<table summary="日産 スカイライン GTE 駆動系" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td bgcolor="#cccccc"> <table class="table1" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1"> <tbody><tr> <td bgcolor="#ebebeb">Drive system</td><td bgcolor="#ffffff">FR</td> </tr> <tr> <td width="40%" bgcolor="#ebebeb">Transmission</td> <td bgcolor="#ffffff">5MT</td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> LSD</td> <td bgcolor="#ffffff">Option</td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45">Change gear ratio</td><td>1st gear</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">3.321 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td><td>2nd gear</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">1.902 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td><td>3rd gear</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">1.308 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td><td>4th gear</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">1.000 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td><td>5th speed</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">0.838 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td> <td>Retreat</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">3.382 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td align="left">Last reduction gear ratio</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">4.111</td></tr></tbody></table]</td></tr></tbody></table]</td></tr></tbody></table]
 
<table id="spectab" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td id="spectab1" width="33%"]Efficiency detailed specifications</td> <td id="spectab2" width="33%"]Equipment option</td> <td id="spectab3" width="34%"]Body color</td> </tr> </tbody></table] <!-- tab1--> <table summary="日産 スカイライン GTS 性能・詳細スペック" id="tab1" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td valign="top" width="50%"> Engine fuel type
<table summary="日産 スカイライン GTS エンジン・燃料系" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td bgcolor="#cccccc"> <table class="table1" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1"> <tbody><tr><td width="30%" bgcolor="#ebebeb">Engine type</td><td bgcolor="#ffffff">RB20DE</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">The highest output</td><td bgcolor="#ffffff">155ps (114kW) /6400rpm</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Largest torque</td><td bgcolor="#ffffff">18.8kg m (184.4N m) /5200rpm</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Type</td><td bgcolor="#ffffff">Water cooling serial 6 cylinder DOHC24 valves</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Total cubic displacement</td><td bgcolor="#ffffff">1998cc</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Inside diameter X distance</td><td bgcolor="#ffffff">78.0mm×69.7mm</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Compression ratio</td><td bgcolor="#ffffff">10.2 </td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Supercharger</td><td bgcolor="#ffffff">It is not</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Fuel feeder</td><td bgcolor="#ffffff">NISSAN EGI (ECCS) electrically controlled gasoline injection device</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Fuel tank capacity</td><td bgcolor="#ffffff">60 liters</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Use fuel</td><td bgcolor="#ffffff">Unleaded premium gasoline</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Fuel economy</td><td bgcolor="#ffffff">10.2km/liter</td></tr> </tbody></table] </td> </tr> </tbody></table] </td> <td]
_.gif
</td> <td valign="top" width="50%"> Underside system
<table summary="日産 スカイライン GTS 足回り系" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td bgcolor="#cccccc"> <table class="table1" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1"> <tbody><tr><td width="40%" bgcolor="#ebebeb">Steering wheel type</td><td bgcolor="#ffffff">Power assist equipped rack & pinion</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Suspension type (before)</td><td bgcolor="#ffffff">Independent suspension multi-link system</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Suspension type (after)</td><td bgcolor="#ffffff">Independent suspension multi-link system</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Brake type (before)</td><td bgcolor="#ffffff">Ventilated disk</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Brake type (after)</td><td bgcolor="#ffffff">Disk</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Tire size (before)</td><td bgcolor="#ffffff">205/60R 1589 H</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Tire size (after)</td><td bgcolor="#ffffff">205/60R 1589 H</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Minimum turning radius</td><td bgcolor="#ffffff">5.2m</td></tr> </tbody></table] </td> </tr> </tbody></table] Drive system
<table summary="日産 スカイライン GTS 駆動系" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td bgcolor="#cccccc"> <table class="table1" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1"> <tbody><tr> <td bgcolor="#ebebeb">Drive system</td><td bgcolor="#ffffff">FR</td> </tr> <tr> <td width="40%" bgcolor="#ebebeb">Transmission</td> <td bgcolor="#ffffff">5MT</td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> LSD</td> <td bgcolor="#ffffff">Option</td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45">Change gear ratio</td><td>1st gear</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">3.592 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td><td>2nd gear</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">2.057 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td><td>3rd gear</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">1.361 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td><td>4th gear</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">1.000 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td><td>5th speed</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">0.821 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td> <td>Retreat</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">3.657 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td align="left">Last reduction gear ratio</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">4.363</td></tr></tbody></table]</td></tr></tbody></table]</td></tr></tbody></table]
 
<table id="spectab" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td id="spectab1" width="33%"]Efficiency detailed specifications</td> <td id="spectab2" width="33%"]Equipment option</td> <td id="spectab3" width="34%"]Body color</td> </tr> </tbody></table] <!-- tab1--> <table summary="日産 スカイライン GTS−tタイプM 性能・詳細スペック" id="tab1" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td valign="top" width="50%"> Engine fuel type
<table summary="日産 スカイライン GTS−tタイプM エンジン・燃料系" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td bgcolor="#cccccc"> <table class="table1" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1"> <tbody><tr><td width="30%" bgcolor="#ebebeb">Engine type</td><td bgcolor="#ffffff">RB20DET</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">The highest output</td><td bgcolor="#ffffff">215ps (158kW) /6400rpm</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Largest torque</td><td bgcolor="#ffffff">27.0kg m (264.8N m) /3200rpm</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Type</td><td bgcolor="#ffffff">Water cooling serial 6 cylinder DOHC24 valve IC turbos</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Total cubic displacement</td><td bgcolor="#ffffff">1998cc</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Inside diameter X distance</td><td bgcolor="#ffffff">78.0mm×69.7mm</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Compression ratio</td><td bgcolor="#ffffff">8.5 </td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Supercharger</td><td bgcolor="#ffffff">IC attachment turbo</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Fuel feeder</td><td bgcolor="#ffffff">NISSAN EGI (ECCS) electrically controlled gasoline injection device</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Fuel tank capacity</td><td bgcolor="#ffffff">60 liters</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Use fuel</td><td bgcolor="#ffffff">Unleaded premium gasoline</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Fuel economy</td><td bgcolor="#ffffff">9.5km/liter</td></tr> </tbody></table] </td> </tr> </tbody></table] </td> <td]
_.gif
</td> <td valign="top" width="50%"> Underside system
<table summary="日産 スカイライン GTS−tタイプM 足回り系" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td bgcolor="#cccccc"> <table class="table1" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1"> <tbody><tr><td width="40%" bgcolor="#ebebeb">Steering wheel type</td><td bgcolor="#ffffff">Power assist equipped rack & pinion</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Suspension type (before)</td><td bgcolor="#ffffff">Independent suspension multi-link system</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Suspension type (after)</td><td bgcolor="#ffffff">Independent suspension multi-link system</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Brake type (before)</td><td bgcolor="#ffffff">Ventilated disk</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Brake type (after)</td><td bgcolor="#ffffff">Ventilated disk</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Tire size (before)</td><td bgcolor="#ffffff">205/55R 1688 V</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Tire size (after)</td><td bgcolor="#ffffff">205/55R 1688 V</td></tr> <tr><td bgcolor="#ebebeb">Minimum turning radius</td><td bgcolor="#ffffff">5.2m</td></tr> </tbody></table] </td> </tr> </tbody></table] Drive system
<table summary="日産 スカイライン GTS−tタイプM 駆動系" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td bgcolor="#cccccc"> <table class="table1" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1"> <tbody><tr> <td bgcolor="#ebebeb">Drive system</td><td bgcolor="#ffffff">FR</td> </tr> <tr> <td width="40%" bgcolor="#ebebeb">Transmission</td> <td bgcolor="#ffffff">5MT</td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> LSD</td> <td bgcolor="#ffffff">Standard</td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45">Change gear ratio</td><td>1st gear</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">3.321 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td><td>2nd gear</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">1.902 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td><td>3rd gear</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">1.308 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td><td>4th gear</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">1.000 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td><td>5th speed</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">0.759 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td width="45"> </td> <td>Retreat</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">3.382 </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#ebebeb"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td align="left">Last reduction gear ratio</td> </tr> </tbody></table] </td> <td bgcolor="#ffffff">4.363</td></tr></tbody></table]</td></tr></tbody></table]</td></tr></tbody></table]
 
เทียบกัน 3 ตัวเลยนะคับ RB20E,DE,DET Body R32 นะคับ
 
ถามอีกนิดครับ เกียร์ออโต้ rb 20 de ใส่ กับ rb 25 det ได้ป่าวครับ
 

กระทู้ที่คล้ายกัน

ตอบกลับ
8
จำนวนการดู
2พัน
ตอบกลับ
9
จำนวนการดู
1พัน

กรุณาปิด โปรแกรมบล๊อกโฆษณา เพราะเราอยู่ได้ด้วยโฆษณาที่ท่านเห็น
Please close the adblock program. Because we can live with the ads you see
กลับ
ยอดนิยม